מידע והדרכת קהלי יעד

 
 
השווקים של ימינו מורכבים מאי פעם. החל באינפורמציה הרבה, המשך בדרכי השיווק המתוחכמות וכלה במגוון הרחב של שירותים ומוצרים. כל אלה מקשים על הצרכן בקבלת החלטות מושכלות. הרשות פועלת להנגשת המידע לצרכנים, להעלאת המודעות לזכויות הצרכניות ולעידוד התנהגות צרכנית נבונה, זאת במטרה לצמצם את פערי המידע בין הצרכנים והעוסקים ולאפשר לצרכנים לקבל החלטות מיטביות.
מאחר שהמגזר הצרכני מורכב מקהלי יעד בעלי מאפיינים שונים ומיומנויות שונות, פעילות הרשות תעשה בהתאמה לצרכי קהלי היעד השונים ובהתאם לתוכנית העבודה השנתית של הרשות.
 

ילדים ונוער

​בשנים 2012 ו 2014 הפעילה הרשות תוכניות חינוכיות בבתי הספר במטרה להקנות לתלמידים ידע, כלים ומיומנויות אשר יאפשרו להם לפעול כצרכנים נבונים. התוכניות כללו סדנאות חד יומית בנושא צרכנות נבונה וצפיה ביקורתית בפרסומות וכן קורס חשיווקית בו נלמדו נושאים אלה לעומק ויושמו באמצעות יצירת קמפיין פרסומי בנושא צרכנות נבונה. התוכניות נכתבו יחד עם עמותת תעשיידע (שזכתה במכרז בנושא זה) והופעלו בבתי הספר באמצעותה.
 

הגיל השלישי

מגזר הגיל השלישי הוא מגזר גדול ופגיע אשר פעמים רבות אינו מודע לזכויותיו ואינו יודע לעמוד עליהן. חסרים לו הידע והכלים להתמודד עם דרכי השיווק והפרסום המשוכללות ועם המגוון הרב של מוצרים ושירותים. מטרת הפעילות בקרב מגזר זה תהיה להקנות לזקנים מידע וכלים באשר לזכויותיהם על פי החוק אשר ימנעו ניצולם לרעה, יאפשרו להם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם השוק המודרני ולקבל החלטות מושכלות.
 

עולים חדשים

​מדובר במגזר חשוב, לא הומוגני, אשר בחלקו עדיין לא מעורה מספיק בחברה , אינו מודע מספיק לזכויותיו ולרוב אינו שולט היטב בשפה העברית. בשל כל אלה נחשף מגזר זה למגוון הצעות, פרסומים ודרכי שיווק בלא שיש לו את הידע והכלים להתמודד עמם.

 



לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו