כלים ומאגרי מידע

 
     
 

 קמפיין כחול לבן זה אנחנו

 
 
מטה כחול לבן במשרד הכלכלה העלה לקראת יום העצמאות 2011 קמפיין לעידוד צריכה תוצרת ישראלית במסר של  "גאווה לאומית". 

מטרת הקמפיין להניע צרכנים להעדפת מוצרים ישראלים באופן יומיומי, כפי שאנו מעדיפים מותגים ישראלים בתחרויות בינלאומיות כמו האירוויזיון ומשחקי נבחרת הכדורגל.

לקמפיין גוייסו נציגת ישראל באירוויזיון דנה אינטרנשיונל ושחקני כדורגל ידועים מנבחרת ישראל.
שלום שמחון שר הכלכלה: "העדפת תוצרת הארץ היא תרומה למשק, לכלכלה ולחברה הישראלית"
​​
​במקביל לקמפיין השיק המטה לראשונה תחרות בעמוד הפייסבוק - גולשים אשר יצטרפו לדף הפייסבוק של "קונים כחול לבן" יוכלו לזכות בפרס כספי עד 10,000 שקל.


מתוך מחקר שנעשה בחודשים האחרונים עלה כי 83% מציבור הצרכנים השיבו כי יעדיפו לקנות "מוצרים כחול לבן" על פני מוצרים "תוצרת חוץ" באיכות ובמחיר שווה (לעומת 6% בלבד שיעדיפו תוצרת חוץ).



משרד הכלכלה בחר לצאת בקמפיין רחב היקף אשר יניע את הצרכנים הישראלים להעדפת תוצרת כחול לבן.
רעיון הקמפיין נשען על ההעדפה הטבעית של הישראלים לאהוד את הנבחרות שלנו בתחרויות בינלאומיות גדולות, אך בקנייה יומיומית לא תמיד נבחר את התוצרת הישראלית.

התסריט: לקוחות בסופרמרקט ניגשים למדף מוצרים ועל המדף מונחים נבחרות שונות מכל העולם (כדורגל או אירוויזיון), הנבחרות הישראליות זועקות מתוך המדף אל הלקוח שיעדיף את הנבחרת הישראלית כדי לתת גאווה למדינה.


לצורך הקמפיין גויסו אייקונים ישראלים המוכרים לנו מתחרויות מסוג זה: דנה אינטרנשיונל נציגת ישראל מהאירוויזיון הקרוב ושחקנים מרכזיים מנבחרת ישראל בכדורגל: ליאור רפאלוב, איתי שכטר, גילי ורמוט ואריאל הרוש.

שר הכלכלה, שלום שמחון, אמר כי הקמפיין יעביר לציבור את מסר לפיו העדפת תוצרת הארץ היא ביטוי לסולידאריות החברתית וההזדהות שאנו חשים כישראלים עם כל מה שמייצג את ישראל. "רכישת תוצרת הארץ מהווה תרומה לכלכלה, למשק, ולחברה הישראלית. ויש לה חשיבות רבה בשיפור מצב התעסוקה בישראל", הוסיף שמחון. 


כאמור, במסגרת הקמפיין הושקה לראשונה תחרות במדיה החברתית באתר הפייסבוק - אוהדים של דף הפייסבוק  "קונים כחול לבן" התבקשו להעלות תמונה שלהם עם הלוגו מיוצר בישראל באווירה ישראלית. ועדת שיפוט תקבע ע"פ אמות מידה מי יכול לזכות בפרס הראשון בסך 10,000 שקלים.

 


שי ולמר, מנהל תחום האינטרנט במטה כחול לבן מסביר שהרשת החברתית היא כלי מצוין להטמעת מסרים באמצעות השיח בין הגולשים, בהתאם לכך החלטנו לראשונה ליזום תחרות נושאת פרסים שבה המדינה תתמרץ את הגולשים להפיץ בעצמם את המסר של העדפת תוצרת הארץ. ​

​​​

 

​​ ​​​

 

​​​

 

לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו