תו מיוצר בישראל- מותג חזק, מוכר ואהוד בישראל

 
 
סקר ציבורי רחב היקף עולה כי למעלה מ 75% מן הציבור הישראלי מזהה את תו מיוצר בישראל ומשייך צריכת מוצרי כחול לבן עם יצירת תעסוקה בישראל ואף מעדיף אותם על פני מוצרי יבוא. 
מטרת הסקר המחקרי אשר בוצע הייתה לבחון את סוגיית תוצרת הארץ והיכרות הציבור עם הלוגו של תו מיוצר בישראל -"תוצרת הארץ". למעלה ממחצית מהנדגמים שציינו שנתקלו בעבר בתו הכחול, ציינו שראו אותו על אריזות של מוצרים ובפרסומות.
 
הסקר נערך בקרב 502 איש ברחבי הארץ ולצורך הסקר, חוברו כמה שאלות מחקר והוצגו לציבור:
 
  • זיהוי התו הכחול ותווים אחרים
  • המקום בו נתקלו בתו מיוצר בישראל
  • העדפת קניית מוצרים מתוצרת הארץ או מתוצרת חו"ל בתחומים שונים
  • הסיבות להעדפת מוצרים מתוצרת הארץ
  • המוצרים שמקפידים לקנות מתוצרת הארץ

 

לא פחות משני שליש מהנדגמים ציינו כי הם מכירים בוודאות את תו מיוצר בישראל שהוצג בפניהם.

מרבית הנדגמים שציינו כי הם מכירים את התו שהוצג בפניהם, ציינו כי התו מסמל מוצרים מתוצרת הארץ/ כחול לבן, בסך הכול מדובר על ארבעים וחמישה אחוזים מכלל הנדגמים.

 

מוצרים כחול לבן, תחומי העדפה צרכנית

מרבית הנדגמים מגלים העדפה בולטת למוצרי מזון מתוצרת הארץ. נדגמים בודדים בלבד ציינו העדפה למוצר מזון שמיוצר בחו"ל.
 
  • כשני שליש מהנדגמים ציינו שתמיד או בדרך כלל יעדיפו לרכוש ריהוט המיוצר בישראל
  • למעלה ממחצית מהנדגמים ציינו שתמיד או בדרך כלל יעדיפו לרכוש מוצרי ביגוד או הנעלה המיוצרים בישראל.
  • כשני שליש מהנדגמים ציינו שתמיד או בדרך כלל יעדיפו לרכוש מוצר בתחום ציוד לבית שמיוצר בישראל.
 
 
בכל התחומים הנבדקים רוב הנדגמים ציינו שיעדיפו מוצר תוצרת הארץ. בתחום המזון, בהשוואה לתחומים האחרים, ההעדפה לתוצרת הארץ שכיחה יותר.


כמעט כל הנדגמים עמדו על ההקשר בין רכישת מוצרי לבן לבין יצירת מקומות תעסוקה בישראל. מרבית הנדגמים גם ציינו כי חשוב להם לבצע רכישות של מוצרי תו מיוצר בישראל.

מזון הוא קטגוריית המוצרים עם ההעדפה בולטת לתוצרת הארץ, כשאחריו נמצאות קטגוריית מוצרי הניקוי ומשקאות קלים.
  • התו הכחול מוכר לכשני שליש מהנדגמים. כמחצית הנדגמים מזהים אותו כתו המסמל מוצרים מתוצרת הארץ/כחול לבן - גם כשהוא מוצג ללא הכיתוב 'מיוצר בישראל'.
  • כשהתו מוצג בשלמותו, כולל הכיתוב, כשלושה רבעים מהנדגמים מאשרים כי כבר נתקלו בו.
  • מרבית הנדגמים שנחשפו לתו הכחול ראו אותו על אריזות של מוצרים ובפרסומות. המוצרים עליהם ראו את התו בעיקר הם מוצרי מזון, ולאחר מכן על מוצרי ניקיון

במחיר זהה קיימת העדפה ברורה לרכישת מוצרים מתוצרת הארץ, ובמיוחד ברכישת מוצרי מזון.

כשמחירי המוצרים מתוצרת חו"ל יקרים יותר ממוצרים זהים מתוצרת הארץ בעשרה אחוז, עולה שיעור המעדיפים לרכוש תוצרת הארץ בכשניים עד חמישה אחוזים.
 

מה חשוב לצרכן הישראלי?

למרבית הנדגמים (למעלה משמונים אחוזים) חשוב לקנות מוצרים מתוצרת הארץ מכיוון שברור לו הקשר בין צריכה מקומית לבין צמצום האבטלה ויצירת מקומות עבודה.​ 
 

יצרן מקומי? זה חשוב לעסק שלך לסמן את מוצריך בתו מיוצר בישראל!

​נתוני הסקר מצביעים על כדאיות כלכלית בסימון מוצרי התו של עסקים מקומיים שכן ישראלים רבים פשוט מעדיפים אותם! יצירת זהות עסקית מותגית בין מוצרי בית העסק שלך לתו מיוצר בישראל יכולה לסייע למכירות.

 

איך מצטרפים לתו מיוצר בישראל?

אם הינך יצרן המעוניין להצטרף לתו מיוצר בישראל תוכל למצוא את כל האינפורמציה והפרטים הדרושים לך במדריך ההצטרפות, על מנת להפוך ליצרן תו, כולל טופס רישום מקוון.​
​קטלוג קונים כחול לבן מציג את מגוון רחב של מוצרי תו מיוצר בישראל והוא אינדקס מוצרים בעל שיעורי צפייה גבוהים ברשת האינטרנט.
לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו