הצרכן הישראלי מעדיף כחול לבן - עמדות הציבור 2011

 
 
מסקר מיוחד שערך מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, עולה כי ציבור הצרכנים בישראל מגלה שביעות רצון ממוצרים תוצרת הארץ והוא חש מחויבות כלפי המשק הישראלי.
 

​הממצאים מלמדים שהצרכן הישראלי נוטה ליחס לתוצרת הישראלית -מוצרי "כחול לבן", תכונות חיוביות יותר מאלו שהוא מייחס למוצרים מתוצרת חוץ.

 


מוצרים ישראליים נתפסים כאיכותיים יותר, מתאימים יותר לטעם המקומי ולמזג האוויר הישראלי ואף בריאים יותר.
יחד עם זאת, חלק לא מבוטל מהציבור אינו מבחין בין מוצר מ"תוצרת הארץ" למוצר אחר, הנושא שם של חברה ישראלית ונמכר בישראל אך אינו בהכרח עומד בקריטריונים של "מוצר כחול לבן".
על כן, גם אם הוא מעדיף עקרונית לקנות מוצר "תוצרת הארץ", מתוך הכרה בחשיבות עידוד היצור המקומי ותרומתו לתעסוקה ולכלכלה, לעתים הוא אינו יודע לזהות מוצר כזה ומתוך כך הוא מתייחס לשם החברה המופיע על האריזה, כסמן העיקרי שלו ל"מוצר כחול לבן" ולא לסמל דמוי הכובע, "תו מיוצר בישראל" המוטבע על מוצרי "כחול לבן".



רמת חשיפה נמוכה של צרכנים בישראל לסמל "מיוצר בישראל" באה לביטוי בחוסר תשומת לב של הצרכן הישראלי לארץ היצור של המוצר ולהימצאותו או להיעדרו של סמל המזהה את המוצר כ"מוצר כחול לבן".



משמעות הדברים היא שלמרות שחלק ניכר מהציבור מעריך יותר ומעדיף מוצרים "כחול לבן", הוא אינו מקפיד על בדיקת ארץ הייצור של המוצר שהוא מבקש לקנות.



כלקח מתוצאות הסקר, מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, ישקיע בשנת 2011 משאבים רבים כדי להגביר את המודעות לתו מיוצר בישראל וכדי לעודד את היצרנים לסמן את מוצריהם.



לסקירה המלאה של הסקר: עמדות הציבור - כחול לבן 2011
לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו