הציבור הישראלי מעדיף לקנות כחול לבן - עמדות הציבור 2012

 
 

בסקר שבוצע על ידי מטה כחול לבן במשרד הכלכלה ובדק את תפיסות ועמדות של כלל הציבור הישראלי לגבי מוצרים כחול לבן,  בעקבות המחאה החברתית, נמצא כי:

 

  • למעלה מ-80% מהישראליים מעדיפים לרכוש מוצרים כחול לבן
  • מעל 50% מזהים את הלוגו של "תו מיוצר בישראל" 

 

במסגרת המחקר נבחנו מספר תפיסות תדמיתיות בהתייחס לקניית מוצרים כחול לבן, ובאשר להשפעה של קניית מוצרים אלה על נושאים שונים ברמה הלאומית. הממצאים העיקריים בהקשר זה מובאים להלן:
 
 
  • כשני שליש מהנשאלים השיבו כי האיכות היא התכונה הכי חשובה בשיקולי הקנייה
  • 86% טענו כי בהנחה שאיכות ומחירי מוצרים כחול לבן ותוצרת חוץ הינם זהים, יעדיפו מוצר כחול לבן
  • כ-75% מאמינים שקניית כחול לבן תצמצם את האבטלה במשק, תשפר את הכלכלה, תתרום לי ולך, גורמת להרגשת גאווה ותצמצם את התלות במדינות העולם
  • קרוב למחצית מעידים כי עצם היות המוצר כחול לבן, מהווה עבורם את אחד השיקולים בבחירה
  • 42% רוכשים היום יותר מוצרים כחול לבן בהשוואה לשנה שעברה
  • 37% מוכנים לשלם יותר ב10% על מוצר כחול לבן בהשוואה למוצר דומה המיוצר בחו"ל
  • 57% מכירים ומזהים את תו "מיוצר בישראל", שיעור גבוה באופן מובהק מהשנה שעברה שעמד על 37%

 

לצפייה בקובץ המלא של הסקר
לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו