רונה קוטלר, מנהלת מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, "הרעיונות היצירתיים והיוזמות היפות שעלו מצד התלמידים, הינן תוצר של עבודה יסודית ואינטנסיבית לעידוד החינוך ליזמות תעשייתית כחול-לבן והעדפת תוצרת הארץ הנעשית על ידי מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה. באמצעות ההשתתפות בקורסי היזמות זכו התלמידים להכיר מקרוב את התעשייה הישראלית, ולפתח מודעות לחשיבות שבצריכת מוצרי כחול-לבן לכלכלת ולתעסוקה."
במסגרת התוכנית החינוכית-ערכית "כחול לבן" מטעם משרד הכלכלה והתעשייה מופעלות כ-3,500 סדנאות בודדות לפיתוח מודעות לנושא, בכול רחבי הארץ, לבתי-ספר הבוחרים בה. הסדנאות מופעלות מכיתות א' ועד י"ב, במגוון נושאים להעצמת חשיבות המודעות לרכישת תוצרת הארץ, הבנת החשיבות של הנושא לפרנסת ההורים, לעיירות פיתוח, הבנת יכולתו של הילד/ה להשפיע דרך הצריכה הנבונה על חוסנה הכלכלי-חברתי של מדינת ישראל, ועידוד חשיבה יזמית.
בנוסף, נערכו 112 קורסי יזמות ברחבי הארץ לאוכלוסיות חטיבה ותיכון. במסגרת הקורס, שכלל 32 ש' אקדמיות, קיבלו בני הנוער כלים ליזמות, הבנה לחשיבות הערך המוסף של הרעיון היזמי, הבחנה בין בידול, מיצוג ומיתוג בשוק, אסטרטגיית שיווק, פילוח שוק במודלים מגוונים, ביקור בתעשייה ומפגש עם תעשיינים, ועוד.
המשתתפים נחלקו לצוותים והגישו יוזמות ברמת רעיונות, כולל בדיקת נחיצות המוצר ואסטרטגיית השיווק שלו לתחרות ארצית. כ-200 יוזמות הוגשו לתחרות. ועדת שיפוט ובה אנשי משרד הכלכלה והתעשייה, התאחדות התעשיינים, ומכון יעדים בדקה את היוזמות, אשר 33 מהן עלו לגמר.