כלים ומאגרי מידע

 
     
 

 מיוצר בישראל בהשוואת מחירים של רשתות שיווק

 
 
יוזמה חדשה של משרד הכלכלה לקראת החגים:

מוצרים תוצרת 'כחול לבן' יסומנו בתו "מיוצר בישראל" באתר השוואת המחירים :mysupermarket

מטה כחול לבן במשרד הכלכלה נערך לחגי תשרי ומציע שירות חדש לצרכנים: החל מימים אלו יסומנו בתו "מיוצר בישראל" מוצרים מתוצרת ישראל, גם באתר השוואת המחירים mysupermarket, (mysupermarket.co.il) המציג השוואת מחירים בין מוצרים הנמכרים ברשתות השיווק הגדולות. כמו כן, יוצג באתר מדף כחול לבן וירטואלי בו ירוכזו כל המוצרים תוצרת כחול לבן.

היוזמה החדשה נועדה לסייע לצרכן הישראלי להבדיל בין המותגים המיוצרים בארץ ואלו המיובאים, ולעודדו לצרוך מוצרים מתוצרת ישראלית, לאחר השוואת מחירים וכאשר הקנייה משתלמת. השר שמחון קרא היום ליצרנים להצטרף לפרויקט סימון המוצרים המיוצרים בישראל, ולהיות חלק בלתי נפרד מהתהליך שמטרתו עידוד התעשייה הישראלית ורכישת מוצרים כחול לבן.
 
 

מדובר בצעד נוסף וממשיך ליוזמות קיימות של מטה "כחול לבן" עם אתרי סחר מובילים ברשת, המציגים מוצרים המסומנים כמיוצרים בישראל, בהם אתר zap ואתר kama, שכבר היום מציגים את תו "מיוצר בישראל" לצד מוצרי הצריכה מתחום ה- Non food, כגון מוצרים לבית.

במסגרת החלטת הממשלה לפעול לסימון מוצרים תוצרת ישראל, משקיע מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, משאבים רבים כדי לעודד יצרנים מקומיים לסמן את מוצריהם ב"תו מיוצר בישראל" ולסייע לצרכן הישראלי ביצירת כלים ומודעות לזיהוי מוצרים תוצרת כחול לבן. נכון להיום, לא פחות מ - 650 יצרנים קיבלו זכאות לסימון אלפי מוצרים באמצעות תו "מיוצר בישראל", והמטה ממשיך לגבש יוזמות נוספות שיסייעו ליצרנים אלה להציג את התו ברשת האינטרנט.

בנוסף, השיק המטה בראשית השנה קטלוג מוצרים כחול לבן (buyisraeli.co.il ) המאפשר לכל יצרן להציג את המוצרים שזכאים לסימון באמצעות התו. לקראת החגים, יאפשר מטה כחול לבן לאתרי מסחר שונים למשוך באופן אוטומטי את המידע, המבוסס על המספרים הקטלוגיים (ברקודים) של המוצרים, ולהציג את התו על המוצרים המורשים בלבד, בעת פרסומם באתרי האינטרנט.

ינון אלרועי, משנה ומ"מ למנכ"ל משרד הכלכלה ויו"ר מטה כחול לבן : "יש חשיבות רבה לשקיפות, למודעות ולכלים, אשר יכולים לסייע לצרכנים לבצע קנייה חכמה ונכונה, בהתאם לכיסם. לרכישת מוצרים המיוצרים בישראל ערך רב בהנעת המשק, בתרומה לכלכלה, ביצירת תעסוקה ובצמצום הפערים, וכמובן, לתחושת הגאווה.
 
חשוב לדעת כי כל מיליארד שקלים של יבוא, המוסבים לייצור מקומי – מייצרים 2,750 מקומות עבודה חדשים. אנו מעודדים את הצרכן הישראלי להיות מודע לאפשרויות ולעדיף מוצר כחול לבן, בכל תחום, כאשר קנייה זו מתאימה לו ומשתלמת לכיסו", הוסיף אלרועי.

יש לציין כי בסקר שנערך השנה עבור משרד הכלכלה, עלה כי הצרכן הישראלי מבין את החשיבות הגדולה של צריכת תוצרת כחול לבן לטובת המשק הישראלי, אך מתקשה לעתים לזהות מהו מוצר ישראלי, והאם המותג שהוא רגיל לרכוש מיוצר בארץ או בחו"ל, אלא אם מוצר זה מסומן בתו "מיוצר בישראל", המוכר לצרכנים רבים.
לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו