כלים ומאגרי מידע

 
     
 

 כח אדם בשעת חירום

 
 
כח אדם בשעת חירום
משרד הכלכלה באמצעות חוק שירות עבודה בשעת חירום, התשכ"ז 1967, מגדיר את המשק המוכרז כחיוני ומתפקידו גם להכין את כח האדם המיועד להפעלת המפעלים החיוניים.
בשעת חירום מהווה מרכיב כח האדם, נוכח המחסור הקשה בו, למעלה מ 80% מהבעיה הלאומית שכן כח אדם צעיר ומקצועי מגויס בעת כזו  לצה"ל.
 
תפקיד היחידה למצות את כח האדם הנותר ולהביא לשימוש אופטימלי בו במטרה לייצר תפוקות נדרשות בשעת חירום.
 
 

יעדי היחידה

התשתית החוקית לפעילות המרחב הינה "חוק שרות העבודה בשעת- חרום התשכ"ז - 1967", המסדיר את תהליכי הריתוק והגיוס של כ"א  לשירות עבודה בשע"ח.
 
המרחב מהווה את זרוע אגף תכנון מחד, וזרוע אגף כוח האדם  של מערך המשק לשעת חרום (מל"ח) מאידך.
 
בשעת רגיעה נושא המרחב באחריות בכל הנוגע להכנת מערך כח אדם במפעלים החיוניים, על מנת להבטיח פעילותם לאספקת המוצרים  והשירותים החיוניים לאוכלוסיה, למשק ולתמיכה במאמץ המלחמתי, במצבי חרום שונים.
 
בשעת חירום נושא המרחב באחריות להפעלת מערך כוח אדם במפעלים החיוניים שבתחומו, בכל הנוגע לתחומים:
 
  • ביצוע גיוס המפעלים החיוניים וכוח האדם במשק.
  • ויסות כוח אדם בין המפעלים החיוניים ובתוכם.
  • הכנת תגבורות לפי תוכניות פעילות בהתאם לנסיבות משתנות.
  • טיפול בנושאי כוח אדם, גם במפעלים שלא הוכרזו כמפעלים חיוניים.
 

הגורמים המסייעים למרחב בפעילותו:

  • ​מוסדות ורשויות מל"ח הייעודיות בכל הדרגים.
  • משרדי הממשלה האחרים.
  • מוסדות מערכת הביטחון וצה"ל.
  • חברות ממשלתיות ופרטיות שלהן נגיעה בתכנון המשק לשע"ח.
 
למידע נוסף - מינהל חירום
 
לא נמצאו תוצאות נתונים
לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו